Якими правилами керуватися під час масштабування бізнесу у 2023 році
На жаль, за теперішніх умов не у всіх бізнесів є можливість нормально працювати. Але більшість українських підприємців продовжують підтримувати економіку та зберігати робочі місця з вірою в нашу майбутню перемогу. Проєкт Школа бізнесу Нова пошта online.novaposhta.education/ допомагає підприємцям отримати систематизовані знання і практичні навички для масштабування бізнесу, збільшення прибутку та підвищення основних якісних показників. Український бізнес здатний не просто працювати, а й масштабуватися навіть в умовах війни. Про це докладніше у статті.
Що сталося з бізнесом під час війни
Після 24 лютого українські підприємці показали неймовірний приклад адаптації та гнучкості. Всього близько 30 днів знадобилося найсміливішим з них, щоб підлаштуватися під нові умови. І вже зараз стала актуальною думка про масштабування.
Світові експерти прогнозують, що повне відновлення економіки станеться не раніше, ніж за 5 років. Тому не потрібно чекати дива, краще діяти вже сьогодні.
Наразі у всіх компаній є декілька однакових проблем. Якщо їх вирішити, то масштабування стане цілком реальною метою. Підприємцям треба побороти:
- складнощі з постачанням;
- дефіцит спеціалістів (через призов на службу та переїзди);
- проблеми з логістикою;
- брак замовлень.
Вихід на збут
Якщо у місті, в якому ви працювали, зараз відносно безпечно, прийшов час відновити рівень прибутку. Тобто повернути собі всіх клієнтів та за можливості залучити нових. Спочатку потрібно повідомити старим клієнтам, що ви готові працювати.
Далі починається робота із залучення нових замовників. Це не просто, але можливо. Використайте всі можливі інструменти маркетингу. Саме це зараз є найкращою стратегією просування. Більшість сучасних покупців знаходить потрібні послуги та товари в інтернеті. Оптові клієнти теж не є винятком.
Нові продукти
Так, ви звикли працювати у своїй галузі. Але під час розширення потрібна гнучкість. Додайте нові продукти — і ви почнете отримувати прибуток з нового ринку. Не бійтеся експериментувати. Знайшли щось цікаве? Запускайте його в продаж.
Стратегія стартапів наразі як ніколи актуальна. Тобто вам не потрібно доводити продукт до ідеалу. Починайте продавати його ще на етапі розробки. Таким чином ви суттєво скоротите термін виходу на прибутковість і з'ясуєте цільову аудиторію, не витрачаючи значних коштів.
Фінансові питання
Масштабування завжди вимагає чимало коштів. У сучасних умовах здається непросто знайти потрібні суми. Але саме зараз залучити додаткове фінансування стало набагато легше. Держава не менше за підприємців зацікавлена в масштабуванні бізнесу через те, що саме підприємці можуть сприяти відновленню та розвитку економіки.
Наразі працює ціла система пільг для бізнесу. Сюди входять і знижки з податків, і кредити з вигідними умовами. А головне, що працює система грантів. Надають фінансування вітчизняні та закордонні джерела.
Пошук інвесторів теж не варто залишати поза увагою. Попри складну ситуацію в країні, іноземні вкладники готові фінансувати розвиток українських підприємств.
Пошук ринків
Найголовніше, що навіть в умовах війни потрібно виходити на нові ринки збуту. Саме це забезпечить значне збільшення прибутків. Наразі для українських підприємців відкриваються доволі широкі можливості на іноземних майданчиках. Багато держав готові надати пільгові умови для ведення бізнесу. При цьому в деяких країнах навіть не потрібна особиста присутність. Тобто можна відкрити філію компанії, найняти працівників та розв'язувати податкові питання, не виїжджаючи з України.
Відкриття філій в межах країни також непогана ідея, як і продаж франшизи. Якщо бренд досить відомий у своєму регіоні, ймовірно, що в інших областях він також набуде популярності.